Koti ja puutarha

Koti- ja puutarhatuotteita ostavat kuluttajat ovat entistä tiedostavampia, aktiivisempia ja valikoivampia. Uudenlainen ostoskäyttäytyminen haastaa vanhat liiketoimintamallit. Kivijalkakauppojen ja verkkokauppojen välinen kamppailu on kääntynyt sopuisaksi yhteiseloksi, ja monikanavainen vähittäismyynti kukoistaa.

Haasteet

Urbaani elämäntapa edellyttää sisustuksen ja kaupunkipuutarhojen kompaktia suunnittelua.

Nykyajan verkottuneiden asiakkaiden innostaminen, vakuuttaminen ja säilyttäminen vaatii jälleenmyyjiltä ostokokemuksen uudistamista monikanavaisuuden ehdoilla.

Esineiden internetin (IoT) käyttöönotto mahdollistaa tuotteiden, palveluiden ja pakkausten keskinäisen ja kuluttajiin suuntautuvan vuorovaikutuksen.

Miten pakkaus voi auttaa

Älykäs pakkausrakenne voi vähentää materiaalin käyttöä ja parantaa kuljetustehokkuutta.

Helposti avattava ja palautettava verkkomyyntipakkaus voi kasvattaa asiakasuskollisuutta.

Älykkäiden pakkausten avulla brändinomistajat, vähittäiskauppiaat ja kuluttajat voivat seurata tuotteen sijaintia ja tilaa jakeluketjun eri vaiheissa.